wz
 
Zpět na aktuality
tvorba map seznam map LAN pařby battlefield kontakt
 

Battlefield 2 – popis povolání a taktika boje: aktualizace 4. 10. 2005

Na úvod si dovolím malou radu. Vadilo mi, že hlavní zbraň je až pod klávesou číslo 3. Proto jsem si ji posunul na klávesu číslo 1 místo nože. Samozřejmě jsem posunul i ostatní zbraně. Takže hlavní zbraň mám pod 1, granát pod 2, první speciální pod 3 (miny inženýr), druhá speciální pod 4 (klíč inženýr), pistol pod 5 a nůž až jako poslední pod 6. Číselně 1=6, 2=5, 3=1, 4=2, 5=3, 6=4. Kolečko na myši vůbec nepoužívám a důležité zbraně mám hned po ruce.

 
     
  Speciální jednotka (Special Forces) – sepsal Psanec

Je jednotka jenž plní pomocnou funkci a samostatně sabotérské akce, kterými ho pověří velitel komanda či generál. Jako příklad si můžeme uvést zničení nepřátelských děl a nebo radaru… Dále může využít svých schopnosti ke krycí palbě na větší vzdálenost, jelikož jeho zbraň, je díky zaměřovači velice přesná a jednotlivé střeli mají silný účinek.
Jeho úkolem je být co nejmíň spatřen a nechat třeba kolem sebe projet nějakou techniku a následně ji zákeřně zničit zezadu pomocí C4. Dále může rozházet C4 po cestě a ve chvíli, kdy projíždí nepřátelská technika ji odstřelit.
Jistě víš, že mosty se dají vyhazovat do povětří. Je to možné jak leteckým útokem, ale nejlépe za pomoci C4 z výbavy speciální jednotky.
Když se na to podíváme blíže, tak Spec.Ops, vlastně pracuje s C4 a je to jeho nejsilnější zbraň v teamu. Pokud má vedle sebe postavu Support, který mu ji může doplňovat, tak dokáže napáchat hodně škody a zároveň krýt tým před nepřátelskou technikou a nebo odlákávat pozornost nepřátel, na jeho sabotérské akce.

Vybaveni:
Pistole s tlumičem, která je velice účinná, jak na blízko tak, na dálku. Základní automatická puška s kterou velice dobře dokáže útočit na blízko i na dálku. Je to vlastně takový malý sniper :o) Granáty a Nůž. A pak ona zmiňovaná C4 s kterou vyhodí do povětří co potřebuje. Třeba i své spolubojovníky.

Chovaní na bojišti:
Je závislé na taktice hry a na jejím průběhu. Nejčastěji na publicku, je sabotáž Artilerie a nepřátelského radaru. Dále odpalování nepřátelské techniky a v neposlední řadě i mostů. Toto povolání může hrát jak v teamu, tak jako vlk samotář a v obojím se dokáže velice prosadit. Pokud lítáte v helikoptéře (transportní), je dobré mít jednoho sebou, jelikož může házet C4 na vozidla pod místem letu. Dále díky jeho účasti na palubě nejste vidět na nepřátelském radaru. Kvůli omezenému množství balíků s C4 je dobré si rozmyslet co chceš udělat a kam se vrhnout. Již několikrát se mi stalo, že jsem se vrhnul do víru boje a střílel kolem sebe jak zběsilý a ejhle, došli náboje. A nebo nerozumně vyházel C4 a když ji bylo zapotřebí, nebyla.
Jen připomínka na závěr, když se snažíš vyhodit nepřátelský tank do vzduchu, zkontroluj si kam, má zrovna otočenou věž a zdali se neotáčí pořád dokola či v nějakém intervalu. Optimální je, když se vozidlo u vlajky zasmoukuje (vypustí kouřovou clonu). Jelikož pak k němu můžeš na krásno přiběhnout a odpálit C4… Dále je též dobré rozházet v okolí vlastní vlajky C4 a při zabírání nepřítelem jen odpálit. Na nepřátelských pozicích doporučuji vážně poškodit techniku, aby vaši spolubojovníci mohli nepřítele jen dorazit.
Pokud vidíš, že to k vozidlu nestihneš v čas a nebo že tě stihne zabít před odpálením, máš dvě možnosti:
1. odpálit sebe a i vozidlo (pokud jsi vlk samotář)
2. naházet co nejvíce C4 a nechat se zabit. Kolega z teamu pak C4 může odpálit za tebe a tím tě pomstít.

 
   
 

Odstřelovač (Sniper) – sepsal Rufu, doplnil DeDy
Je vlk samotář podporující útočící tým, nebo bránící vlajku. Nečastěji ovšem leží někde bokem a eliminuje nepřítele z dálky či podává hlášení o jeho pohybu.
Taktika odstřelovače spočívá v tom být nezpozorován. Nejlépe to funguje tam, kde je nějaký porost (tráva, keříky, stromy, atd.). Pokud leží na skále, písku, budově demaskuje ho jeho krycí oblek, proto si na to dávej pozor! Má také mohutnější postavu než ostatní díky maskování, které se hodí právě do porostů. Kamufláž "Ghillie" je bez neprůstřelné vesty (zajímavá stránka o tomto obleku odstřelovačů), proto jsi jako sniper lehce zranitelný v případě, že tě nepřítel objeví. Poznámka DeDy: taky si dej pozor, že tě někdo spatří a bude se tě snažit obejít a dostat se k tobě zezadu. Já osobně, jsem takto už podřízl nebo brokovnicí napumpoval několik Sniperů!

Vybavení:
Je vybaven pistolí s tlumičem, má dva kusy claymore min (proti pěchotě), čtyři granáty a samozřejmě puška. V základní výbavě je za USA ručně přebíjená M24, za MEC poloautomatický Dragunov SVD a Čínu Typ 88. Při střelbě na tělo ubírá puška USA (M24) 95 % zdraví pěšáka, MEC a ČÍNA pouze 45 %. Jejich výhodou je, že po výstřelu setvůj pohled neoddálí od dalekohledu jako u pušky za USA. Také mají větší zdvih hlavně po výstřelu (více škubnou). Důležité je vědět, že střelba na hlavu je smrtelná.
Claymore miny vybuchují ve směru do kterého je položíš. V mapách na volném prostranství není použití min moc účinné. Je malá pravděpodobnost, že místem projde nepřítel. Naopak v zástavbě je jejich umístění za žebříkem nebo úzké uličce či schodišti přímo žádoucí. Na 100 % doporučuji při vylezení na střechu po žebříku se takto chránit. Může ti to zachránit mnohokrát život. Pěchotní miny nelze demontovat, tudíž inženýr je neodstraní jako ty protitankové. Pistole je sice silná, ale proti automatu či brokovnici pomalá. Zato granáty jsou lepší volbou na krátkou vzdálenost než pistole. Platí ale jedno zásadní pravidlo. Musíš vědět o pohybu spoluhráčů, abys někoho z týmu nezranil či dokonce nezabil!

Chování na bojišti:
Obrana odstřelovače spočívá v měnění pozice po několika výstřelech. Sniper je oblíbeným cílem commanderů pomocí děl (artillery). Poznámka DeDy: ano potvrzuji, dám SCAN a vidím červenou tečku, kouknu tam, maximálně vyzvětšuji a jak je tam ležící sniper hned mu posílám pozdrav z fronty (palbu z děl). Pokud jsi zpozorován nepřítelem nemáš už moc času se stáhnout. Proto jednej rychle. Pokud se střetneš s nepřátelským odstřelovačem a vyhraješ, okamžitě změň pozici. On ví, odkud jsi ho zastřelil a po respawnu budeš jeho první cíl. Největším nebezpečí pro tebe jako odstřelovače je nepřátelský sniper, helikoptéra a medic s jeho odemčenou zbraní. Na závěr. Maximální možná úspěšná střelba na hlavu je do 280 m, nejčastěji střílím na cíl tak do 200 m.
Poznámka DeDy: Sniper může být i dobrý Commander. Osobně jsem to nezkoušel, ale tahle představa mě hodně láká. Jestli zahraji, doplním sem později nějaké poznatky.

Odemčená zbraň:
Po odemknutí získávají všechny strany americkou M95, která má všechny vlastnosti o minimum lepší než základní M24, ale má jednu velkou výhodu a tou je možnost průstřelu skla vozidel a vrtulníků. Pokud uvidíš kouřící poškozený vrtulník neváhejte po něm vystřelit. Poznámka DeDy: četl jsem někde o plném vrtulníku lidí, sestřeleném Sniperem a nikdo z posádky to nepřežil, díky jednomu zásahu odstřelovače.

 
   
  Pěšák (Assault)
Text připravuji
 
   
 

Kulometčík (Support) – sepsal DeDy
Je borec s těžkým kulometem připravený zalehnout a kropit nepřátelské pozice z dálky. Proto se hodí jak k obraně tak útoku.
Jeho speciální funkcí je zásobování municí (Supply) pro všechna povolání i techniku. Je několik možností jak munici spoluhráčům doručit. Nejjednodušší je sednout do nějakého stroje což zaručí, že všichni v blízkém okruhu vozidla, kdo nemají munici, si ji automaticky doplní. Doplňování munice pak bude doprovázeno specifickým zvukem "předávání balíků". Zajímavá je možnost kulometčíka v helikoptéře, který z ní může lehce, za letu nízko nad zemí, doplňovat munici spoluhráčům. Doplňování munice v bojovém poli s parťáky, se provádí přepnutím na zásobovací balík místo zbraně a všem spoluhráčům i technice v blízkém okruhu se začne automaticky doplňovat munice. V tento moment jsi ale beze zbraně. Proto doporučuji třetí možnost. Tou je zásobovací balíky rozházet po mapě a ten kdo munici potřebuje, si ji zvednutím (proběhnutím) tohoto balíku doplní. Ovšem pozor! Těchto balíků může mít jeden voják po mapě rozhozeno maximálně 5. Pokud vyhodí šestý balík, ten první z mapy zmizí! Technika si ovšem munici tímto způsobem doplňovat nemůže. Také je možné, že si z balíku na zemi doplní munici nepřítel, proto rozhazuj rozumně!

Využití v boji:
Může velmi účinně bránit vlajku proti pěchotě na velkou vzdálenost. Palba z jeho kulometu nemusí přinášet ani tak smrt v liniích nepřítel, jako spíš odvedení pozornosti nebo strach a následné zdržení. Jeho jedinou hrozbou na dálku je Sniper, který když ho odhalí je Support snadný cíl. Assault může kulometčíka ohrozit díky možnosti střílet po jedné ráně, která je dost přesná. Proto je dobré střídat pozice a neležet na jednom místě. Jestliže se nepřítel přiblíží, je dobré rozhazovat granáty i naslepo. Když nepřítele nezlikviduje, je dost pravděpodobně, že ho postaví na nohy k útěku, a pro kulomet se stane snadný cíl.
Při útoku je nejlepší zalehnout 30-60 m od cíle/vlajky na výhodné pozici a krýt počínání kolegů, kteří se snaží vlajku dobít. Z tohoto důvodu je taky dobré, aby Support byl Squad Leader, který je mobilní místo k líhnutí (SpownPoint) kolegů z týmu. Jako velitel skupiny je možné upřesnit/změnit úkol k útoku od Commandera např. na obranu, žádat o UAV, dělostřeleckou palbu, atd.

Složení týmů pro obranu:
Support, Medic a Engineer zaručí optimální složení k obraně vlajky. Mají dostatek munice, můžou se léčit/oživovat a zamezí průjezdu nepřátelské technice. Místo inženýra může nastoupit Anti-Tank, který více obstojí v boji proti pěchotě díky samopalu a techniku zničí velmi lehce. Navíc se tak zajistí průjezd vlastní techniky, která se přes miny inženýra nedostane za bráněnou linii/vlajku.

Složení týmů pro útok:
Support a Special Forces můžou být účinní záškodníci. Je ale důležité nestřílet po všem co se hýbe. Support může dodávat neustále výbušniny C4, díky které dovede Spec.Ops napáchat v základně nepřítele velké škody na radarech a dělech užívající nepřátelský Commander.
Support, 2× Medic a Special Forces jsou zase univerzální skupinou pro útok na cokoliv. Dva Medici zaručí dobrou kondici komanda (Squadu) a když jeden doktor padne, je tam druhý, který ho může vrátit zpět do hry. Spec.Ops zase může klidně nahradit nebo i doplnit tým Anti-Tank.

 
   
  Inženýr (Engineer) – sepsal DeDy
Inženýr (Engineer) je nejméně hrané povolání v BF2. Je to dané tím, že jeho funkce je založená na taktickém využití v boji. To ale neznamená, že se s ním nedá bojovat a účinně likvidovat nepřítele. K tomuto účelu má sice jen brokovnici, která se logicky nedá použít na dálku, ale pouze při střetu na krátké vzdálenosti (cca 10 m).
Inženýr je v první řadě opravář všeho co jezdí a lítá. Tedy jakákoli poškozená technika je pro něj výzva a jeho opravárenský klíč (hasák), který se hned ujme akce. Lze tak opravit nejen poškozený tank či vrtulník, ale i zničený radar (UAV a SCAN) nebo děla (Artilery), využívající polní velitel (Commander). Proto si všímej žlutých ikon, jak na mapě, tak i na herní obrazovce. Tyhle ikony značí poškozené objekty. Nepříjemné je, že zobrazuje i radary a děla nepřítele, které opravovat není žádoucí! Na mapách se občas vyskytují mosty, které lze zničit. I tyto mosty může ženista opravit. POZOR: opravovat se dá i z techniky! Je tedy možné řídit tank a opravovat vše v blízkém okolí, kromě nepřítele samo. Je tak možné opravit i zmíněný zničený most nebo radar či děla, aniž by jsi musel vystoupit z techniky a vystavit se nepřátelské palbě. Vlastní tank ovšem opravit ze vnitř nelze. Proto je dobré, když jsou dva inženýři v technice (tank a APC) a opravují se při společném útoku.

Využití v boji:
Brokovnice ženisty je velmi účinná na krátké vzdálenosti. Pozor ale na jednu věc. Povolání Assault, Support a Anti-Tank mají neprůstřelnou vestu. Ta sice broky nezastaví, ale způsobí menší zranění a proto je potřeba střílet buď do hlavy, nebo počítat s tím, že musíš trefit do těla několikrát (asi 3x). Zezadu je brokovnice účinná na jednu ránu u všech povolání. Engineer jako voják je stavěn k obranně a to je důležité brát v potaz. Není možné se postavit přímo nepříteli a zaútočit na něj, takzvaně na férovku. Výjimka je Sniper, na něm si lze lehce smlsnout a zlikvidovat ho :o)
Inženýr může velmi dokonale zaminovat silnice a zabránit tak, průjezdu nepřátelské technice. Ovšem pozor! Dobrý ženista minuje tak, aby technika týmu mohla obezřetně, projet minové pole! Je také dobré si uvědomit, že miny jdou vidět. Týmovým hráčům se zobrazuje ikona červené lebky a vzdálenost v metrech, kde je mina položená. Nepřítel je této výhody zbaven. Mina je přesto vidět jako malý talíř, pokud není schovaná v trávě nebo šikovně hozená (schovaná) za kopeček. Lze tak bránit nejen vlajku, ale i průjezd přes most. Mysli také na to, že počet min na mapě je limitován stejně jako lékárničky a balíky s municí. Lze tedy umístit pouze 5 AT min. Pokud jedna vybouchne po najetí nepřítele, je možné položit místo ní další. Ale jakmile vhodíš na mapu 6 minu, ta umístěná jako první, zmizí.
Minu lze kdykoli odstranit. Můžeš ji zneškodnit jak ty, tak nepřítel. Stačí s hasákem na opravu k ní přiběhnout a deaktivovat ji. Tímto ji zvedneš a pokud jich nemáš plný batoh, tak se ti započítá a můžeš ji položit někde jinde (stále platí pravidlo max. 5 min na mapě). Nemusím snad nějak zvýrazňovat, že při odstraňování min jsi snadným cílem.
Nepříjemné je, když na minu vjede spoluhráč. V ten moment je akt klasifikován jako týmové zabití (teamkill) a ten, kdo minu položil dostane postih -4 body. Bohužel většina hráčů na veřejných internetových serverech jsou zřejmě slepci, protože červenou ikonu lebky se vzdáleností ignorují a klidně do minového pole vjedou i několikrát za sebou a spáchají sebevraždu. Z tohoto důvodu se hodně ženistů bojí miny k obraně rozmístit. Což je škoda, protože by tak nedocházelo k snadnému získání zabraných vlajek.
K dispozici má rovněž granáty a proto je dobré je využívat! Nezapomínej, že granát může zranit či dokonce zabít spoluhráče. Proto si všímej minimapy a měj přehled o pohybu vlastních jednotek. Taky si všímej rozmístění statických kulometů, které ti můžou poskytnout zbraň proti pěchotě (také na vrtulníky) na velkou vzdálenost.

Inženýr commander:
Je asi nejlepší volba. Staví se do role obránce, který se může kdykoli schovat a vstoupit do plánovací obrazovky pro rozdávání příkazů. V případě, že pronikne do základny Special Forces a pomocí C4 začne ničit radary a děla, si je může přímo velitel rychle opravit a uvést zpět do provozu. Pravda, Commaner si může snadno opravit poškozené zařízení pomocí zásobovací bedny (Supplies). Stačí ji nechat snést na padáku do blízkého okolí zničené techniky. Pozor ale! Nepřátelský záškodník u ni může doplnit munici a vesele pokračovat v ničení.
Tím že velitel operuje v základnách a brání, je dobré sednout do techniky, kterou si nikdo nevzal k útoku. Zamezíš tím např. padnutí vlastního tanku do rukou nepřítele. Dej si ale pozor, aby tebou okupovaný tank nebo jakákoliv technika, nechyběla spoluhráčům v útoku!

Složení týmů:
Inženýr je díky své úloze v boji samotář. Když začne spolupracovat s Doktorem jako pěšák je hodně nebezpečný v zástavbě díky účinnosti brokovnice na blízko. Nejsilnější složení týmu považuji dvě povolání Engineer v technice. Dva tanky nebo APC opravující se vzájemně jsou v útoku drtící silou. Musí jen dávat pozor na povolání Anti-Tank, které je pro ně nebezpečné díky protitankové raketě a minám nepřátelského ženisty. Ovšem nejvíce je může ohrozit letectvo, které je postrachem čehokoliv co jede. Doporučuji těžký kulomet na věži tanku, který je pro vrtulníky rovněž dost nebezpečný.

Odemčená zbraň:
Engineer si může odemknout brokovnici MK3A1 Jackhammer. Jedná se o automatickou brokovnici se zásobníkem na 7 nábojů, které dovede vystřílet během několika málo sekund. V tom spočívá její síla, ale rovněž i jedna nevýhoda. Člověk se díky rychlému vyprázdnění nábojů rázem ocitne bez munice. Přebití je sice rychlejší než u základních brokovnic, přesto je třeba s ním počítat a někam se zakempovat. Jinak je ale brokovnice vynikající! Díky ni prohrávám jen malou část soubojů na krátkou vzdálenost. Což u základních brokovnic neplatilo. Proto ji vřele doporučuji!

 
   
  Zdravotník (Medic) – sepsal Maso, doplnil DeDy
Medik je a bude v každé armádě nepostradatelnou součástí mužstva. Např. proto, aby ošetřil drobné zranění, které se v důležitých okamžicích může stát nepříjemným problémem (mnohdy posledním). Proto mě udivilo, že v poslední době je Medik čím dál míň hranou postavou.

Výbavení:
Medic je vybaven nožem, pistolí, M16, granáty, lékárničkou a defibrilátorem. K noži a pistoli není celkem co říct, jsou to asi nejméně používané zbraně, jedině pistole se dá v momentě největší krize použít na doražení nepřítele.
M16 je ve srovnání se zbraněmi jiných povolání poměrně účinná a přesná. Jen burst mód (dávka) místo jednotlivých střel mě osobně nesedí. Střelba po jedné ráně a dávkou (tři náboje) se přepíná číslem 3, pod kterým je defaultně navolena. V bojích na blízkou a střední vzdálenost jsou šance zdravotníka velice slušné, navíc když má kolem sebe pohozenou nějakou tu lékárničku, většinou přežije. Výhoda obložení se lékárnami potvrzuji i z mojí praxe. Nejednou se mi stalo, že mě nepřítel, i když o mě věděl, nebyl schopen na delší vzdálenost zabít jenom kvůli lékárnám. Proti nepříteli, kterého nevidíte, ale nezmůžou nic ani medikity.
U granátů bez komentáře, protože každý hráč má svůj osobitý styl používání. O výhodě lékárniček sem se zmínil už v předchozích řádcích. Jenom doplním, že odhodit na zem se dají tři kusy, pak je nutno chvíli počkat na doplnění (dozásobení) a lze vyhodit další. Pozor ovšem na limit maximálně 5 kusů na bojišti. Pokud vyhodíš šestou lékárnu, ta první zmizí. Jiná situace nastává, když zdravotník nasedne do nějakého vozidla, uzdravuje nejenom sebe, ale i osádku, což je super, když se po těžkém boji nemusí skupina zdržovat léčením, jelikož je problém zdraví vyřešen transportem. A za léčení jsou samozřejmě body do statistiky.
No a funkce defibrilátoru je taky myslím všem jasná. Uzdravuje borce s dohasínajícím životem, nikoliv mrtvoly. Mrtvola již oživit nejde. Např. když tank přejede vojáka pásy nebo dostane přímý zásah z dělostřelectva. Hráč, který je kriticky zraněn má jako nemohoucí jedinou možnost. Tou je volat o zdravotníka. Pokud tak učiní, Medic volání uslyší a na minimapě se mu objeví ikona červeného srdce, kde kriticky zraněný spoluhráč leží a potřebuje pomoc. Také se ukáže na obrazovce a v jaké vzdálenosti se nachází. Při vracení vojáků na bojiště si dej pozor na nepřítele, pro kterého jsi snadný cíl. Pokud se ti ho podaří oživit, spoluhráč má plné zdraví, není třeba ho již doléčit lékárničkou. A jak hra počítá body? Nepřítel, který někoho kriticky zraní (vyřadí z boje) dostane rovnou +1 k zabitým a tomu úměrné dva body v hodnocení. Ale pozor, dokud voják leží zraněn na zemi a čeká, neodečetl se Ticket (tickety jsou ty čísla vpravo nahoře nad minimapou, které když dojdou hra končí). Ticket se odečte teprve v ten moment, kdy hráč definitivně zemře (není možné ho již vrátit zpět do hry pomocí defibrilátoru). Zajímavá možnost je zabít nepřítele defibrilátorem pokud ho potkáte tváří v tvář v procesu oživování kamaráda.

Odemčená zbraň:
Po odemčení lepší zbraně se za Medika představí britská zbraň L85A1. Kamarádi, profíci ze 6. brigády rychlého Nasazení z Prostějova mi říkali, že v reálu je tahle zbraň nic moc. Ovšem v BF2 je to výborná hračka, aspoň mně sedla velice. Účinná, přesná, s optikou a střílí po jedné ráně. Čili i na delší vzdálenost s dostatkem času a prostoru se dá vyřádit ostřelováním.

Taktika:
Ani Medic stejně jako např. Support nepatří do přední linie. Když už to musí být, tak ve větší skupince. Největší potenciál má při obraně nebo udržování dobyté pozice, kdy já osobně střílím sporadicky, spíš se snažím oživovat a léčit. Proti obrněné technice nemá Medik čím bojovat, čili je na místě úkryt nebo ústup. Platnější je také při pouličních bojích nebo kde je hodně překážek, kde je technika méně pohyblivá a medik má čas uzdravovat sebe a ostatní. Takže když to shrnu - nemít medika ve skupině znamená rychlejší ztrátu tickets, hodně zpomalený postup a zmenšená údernost skupiny a s tím související menší počet bodů do statistiky. :o)))
O zásahových zónách se zde nezmiňuji záměrně, jelikož je toho plný internet!

P.S.: Jo a mě osobně taky pěkně štve, když se musím pokaždé mrcasit od nejbližšího spawn pointu do místa boje, třeba jenom proto, že velitele komanda neměl kdo oživit, když sem zkoušel jiná povolání!

 
   
  Bazůkař (Anti-Tank) – sepsal Amraam_7
Anti-Tank je podle statistik jeden z méně hraných kitů, v anketě na www.bfnation.net měl 10 % z celkového počtu 1800 hlasů. Jeho hlavní zbraní je silná PTŘS, za USMC je to Lockheed Martin Predator SRAW MK 40 [SRAW] a za MEC a Čínskou armádu je to střela francouzské výroby ERYX.
Hlavní výhodou je samozřejmě možnost zasahovat cíle z bezpečné vzdálenosti, narozdíl od masově používaného Spec-Ops kitu s C4. Další výhodou je možnost řídit střelu po dobu jejího letu. Nejde dělat zatáčky o 90 stupňů, ale jen menší korekce dráhy. Klíčem k úspěchu je vědět, jaké poškození dělá střela jednotlivým typům nepřátelské techniky. Tady je stručný seznam:

Tank: 4 zásahy zepředu, 3 ze strany, 2 zezadu/ze shora
APC: 2 zásahy odkudkoliv
Blackhawk/Mi8: 3 zásahy
AH-1Z/Mi-28A/Z-10: 2 zásahy
DPV/FAAV/HMMWV: 1 zásah
Člun (RIB): 1 zásah

Taktika:
Bazůkař má sice (stejně jako Support) "neprůstřelnou" vestu, ale ani ta ho nemůže ochraňovat donekonečna. Navíc neuběhne tolik co ostatní kity (Special Forces, Medic a Engineer). Proto je vhodné se skrývat, plížit a přebíhat jen na krátké vzdálenosti. Paradoxně je AT nejzranitelnější při boji s pěchotou, základní zbraně (MP5, PP-19 a Type 85) mají damage jen 19, a s přesností na tom také nejsou nejlépe. Občas je dokonce lepší použít pistoli. Odemknutelná zbraň (DAO-12) je automatická brokovnice na 12 ran, smrtelná na blízké vzdálenosti, ale k ničemu při použití v otevřeném prostranství. Moje osobní taktika je být skrytý v trávě, kde si vás protivník jen těžko všimne, vystřelit pár ran, když se zrovna nedívá vaším směrem, a pak ho dodělat zuřivou střelbou zblízka. Ale pozor na nepříjemně dlouhé nabíjení.

Při používání vaší PTŘS se stačí držet několika zásad:
bzučák v tanku/APC upozorní posádku na to, že na ně míříte, proto je lepší střelu odpálit a pak teprve navést na cíl.
• tohoto se dá zneužít pokud chcete posádku vystrašit, např. když zabírá vlajku.
• střílejte pokud vás nepřítel nevidí, určitě není moudré pálit, když na vás míří hlaveň tanku.
• pokud se chcete dostat nepříteli do týla s DPV nebo člunem, vaše střela umožňuje je zničit jakmile vystoupíte. Tak vás neprozradí ikonka prázdného vozidla na mapě.

Tým s Anti-Tank:
Vaše zásoba střel je omezena na 5 kusů, proto je ideální mít kolem sebe Supporta, na doplňování munice a také na ochranu před pěchotou nepřítele. Medik se také hodí, pro hodně hráčů představuje AT snadný cíl. Ideální je postup tanků/APC s jedním nebo dvěma AT, takováto kombinace se nemusí bát skoro ničeho, co se pohybuje po zemi.

 

 

Battlefield CZ - Webdesign DeDy 2004–2005, minimální rozlišení 800x600